lördag 24 januari 2015

Vad äter egentligen en vegan? Dag 6 - Lördag

HELG! WOHO! Eller nått. För mig som student så är skillnaden mellan vardag och helg ingen nämnvärd. Båda innebär en pluggstress "jag borde gör ditten" eller "jag borde göra datten". Just nu så har jag dock väldigt långt till nästa deadline, och det är ju skönt. Men lite plugg ska det allt bli.

Frukost: 1 kopp kaffe, fruktsallad med kokos och björnbärssås samt en smoothie på mango och blodapelsin. Livsmedelsverket rekommenderat 500g frukt/grönt per dag till vuxna. Jag tror jag ligger way beyond dom flesta dagar. 


Lunch: Soppa på nudlar, linser och grönsaker. Färska kryddor och med lite sting.


Middag: Seitanstek med potatismos, sallad, stuvad svamp och friterad jordärtskocka. Måltidsdryck är hemmagjord jouice på blodgrape, blodapelsin och apelsin.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar