onsdag 21 januari 2015

Vad äter egentligen en vegan? Dag 3 - Onsdag

Tredje dagen. Ju tidigare jag kommer upp desto nyttigare äter jag, tror jag. För idag blev min frukost betydligt mer än en kopp kaffe. Hade vi haft ett vettigt löpspår här i kyrkbyn så hade jag nog dratt ut för en runda nu såhär kl 04:30. Men det är fan bara asfalt överallt.

Frukost: 1 Kopp Lapsang te, 1 Smoothie på apelsin, mango, citron och vatten. 2 knäckemackor med Carlshamns vegetabiliska margarin, grönsaker och salladskrydda.


Lunch: En soppa på zucchini, morot, broccoli, lök, svamp och gröna linser. Kryddad med färsk chili, salt, peppar och en vegansk hönsbuljongtärning. Toppad med en skvätt havregrädde och tunnbröd till.


Mellanmål: ska tydligen vara viktigt. Jag kände att jag var lite hungrig precis innan jag skulle dra iväg till något café för att hitta motivation till att plugga istället för att kriga på forum. 1 päron och 1 apelsin fick fylla funktionen som bukfyllnad mellan målen idag.


Middag: Jag lyssnar till Edward Bloms filosofi när det kommer till mat. Mat ska smaka gott, inte nödvändigtvis se gott ut. Dagens middag blir något som jag lärde mig tycka om tack vare skolmaten. Kikärtscurry! Till det, stekta tomater och en sallad på råriven morot, majrova, rödbeta och salladskål, toppad med lite rostade solrosfrön.


Efterrätt: Hemmagjord BANAN OCH CHOKLADGLASS!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar