tisdag 6 maj 2014

Latmansmatad

En av dom vanligaste grejjerna jag brukar fixa när jag känner noll inspiration är någon form av asiatiskt inspirerad gryta. jag har många gånger funderat på att göra en bloggpost om det, men då jag gör det när jag inte pallar göra något annat och bara vill fixa mat så enkelt och snabbt som möjligt så orkar jag aldrig väga upp eller räkna ut kostnaden.

En av fördelarna med att vara vegan är att även oinspirerand mat ser rätt god ut och ser ut att vara balanserad, även om allt du gör är att slänga ner typ allt som finns i skafferi och kyl, häller på kokosmjölk och låter det puttra ett slag.

Så, idag blev det latmansgryta. Kryddad med kikomans soja, himalaya salt, peppar, färsk chili och färsk persilja. puttrandes i kokosmjölk. Som sagt.

Recept: allt du har, med dom färska kryddor du har hemma, i en gryta. puttra ett slag, slafsa i dig, gärna med pinnar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar