onsdag 14 maj 2014

Grön morgonsmoothie

Gröna smoothies ser i min värld jättegoda ut och med rätt ingredienser så blir dom jättegoda också. Jag svängde ihop en i förra veckan som smakat underbart.

Har precis fått en Magic Bullet av mina svärföräldrar, men en vanlig mixer funkar prima.



Tid: 5 minuter
Portioner: Ett glas
Pris 8.50:-

Vad jag använde var

20g Spenat
1 Apelsin
1 Banan

Mixa allt, är apelsinen vattning så behövs det ingen ytterligare vätska, annars så kan man använda jouice, vatten eller, det jag föredrar, kallt grönt te.

20g spenat 1:- (Coop reader ut 200g spenat för 10:-)
250g Apelsin 3.5:-
200g banan 4:-

6 kommentarer:

  1. Jävla idiotdesign på de här formulären, jag loggar alltid ut istället för att posta.

    3 av 3 gånger änsålänge.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det ser gott ut - kanske kunde jag experimentera med lite selleri också, eftersom det är en favoritgrönsak. Blekselleri alltså. /livet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske man borde pröva. Selleri är gott, så då borde det vara gott i smoothie. =D

      Radera
  3. Varför är du förresten mer vördnadsfull mot apelsinen än bananen ? *smile* VERSAL !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Därför att apelsin är något fint, bananen är som den där tråkiga killen som man bjuder med bara för att man känt honom länge. =D

      Radera