söndag 29 september 2013

guacamole

Jag är, liksom dom flesta i vårt avlånga land, väldigt förtjust i Avokado. Tyvärr så är ju mognaden alltid lite si och så. Antingen undermogen eller övermogen så det gränsar till rutten. Nu lyckades jag få tag på ett nät, Icke-Israelisk, avokado där alla utom en var perfekt mogen. Ett par har jag ätit till diverse måltider, en blev min frukost imorse och 4 slängde jag ihop en guakamole på.

Tid: 10 minuter
Portioner: 4-8
Pris: 19.50:- (eller 2.5:- - 5:- per portion)

4 Avokados
1/4-del röd lök
salt, peppar, citronsaft.

skär upp och gröp ur avokadorna, finhacka eller riv löken och lägg allt i en bunke. Mixa med stavmixer och smaka av med salt, peppar och citronsaft. Bre på macka, ha till mat, lägg i din tacco. guacamole funkar till typ allt och lite därtill.



4 Avokados 17.50:-
1/4-del röd lök 1:-
kryddor 1:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar