torsdag 18 april 2013

Snabb kvällsmat

Slängde ihop lite snabb kvällsmat. Gick förbi hemköp på vägen hem från Poul Perris föreläsning om schematerapi som S-KBT anordnade på skolan. Hade egentligen tänkt köpa det jag behöver för vegansk skagenröra då jag blev sjukt sugen på det efter att ha sett en klasskamrat mumsa det i skolan innan föreläsningen.

Glömde dock dillen, så får bli imorgon istället.

 Man kan dock med relativt enkla medel fixa ihop lite lyxigare kvällsmat ändå. Barkis med lite kryddsmör och sen diverse grönsaker, lite skogschampinjoner och lite tofu fick det bli.

Systembolagets alkoholfria sortiment blir också bättre och bättre. Idag provade jag BEO, en äppelcider med smak av grönt te. JÄTTEGOD!

Tid: 5 minuter
Portioner 1
Pris: 16.50:-


Till kryddsmöret hade jag 50g Carlshamns margarin (som fick stå i micron på jet i 30-45s) krydda med lite oregano, timjan, basilika och örtsalt och rör om med en tesked.

Svampen och tofun stekte jag på lite snabbt. Bröder slängde jag in i ugnen någon minut med kryddsmöret.

40g skogschampinjoner (samma pris som vanliga champinjoner på hemköp i nordstan)
80g tofu
5 skivor av tjörnbagarns barkis (typ 1/3's limpa)
Grönsaker


Smör 2:-
svamp: 3:-
tofu 2.5:-
bröd 2:-
kryddor och stekfett: 2:-
Grönsaker 5:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar