tisdag 16 april 2013

Pastasallad med hemmagjord chilidressing

Svängde ihop en pastasallad i helgen. Nu tänker jag inte gå in på hur man gör det för jag litar på att även folk som inte kan koka ris kan svänga ihop en pastasallad. Hade iaf i lite blandat av det som låg i kylskåpet. Champinjon som jag fräste på, rädisor, tomat, gurka, paprika, purjolök, lite kokt pasta och bönor av olika slag.

Jag har däremot fått en request från en klasskamrat, så här kommer svaret på den. En god dressing att ha till salladen.

Tid: 5 minuter
Portioner 4-6
Pris: 17:-

1dl plemils veganska majonäs
2dl soyghurth
2msk chilisås (jag använder en lite starkare variant jag hittat på Hung Fat, kanske ska vara mer ifall den inte är lika stark)
1msk socker
salt, peppar, vitlökspulver, cayennepeppar.
Smaka av med citron och eventuellt mer socker.

Ställ gärna in den i kylen en stund innan servering.



1dl majonäs 6.5:-
2dl soyghurth 6.5:-
2msk chilisås 2:-
socker, kryddor, citron etc 2:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar